Knopen voor raambal

We hadden weer eens zin om een potje raambal te spelen. En daarvoor moet wat voorbereid worden. Voor elk team is namelijk een raam nodig. En dus hadden we gelijk een mooie gelegenheid om het knopen nog eens door te nemen.

Maar eerst het magisch doolhof. Op het geheime woord van de muis draaien de muren van het doolhof zodat het voor de kat lastig wordt om hem te vangen. Hoe lang houdt de muis het vol om uit de tanden van zijn achtervolger te blijven?

Toen de muizen en katten goed uitgerend waren gingen we binnen de benodigde knopen oefenen.
De mastworp lukte bij de meesten nog wel. Kruissjorring kostte wat meer tijd om door te krijgen.
Terwijl de jongste scouts de knopen nogmaals oefenden, kregen de patrouille leiders alvast te horen wat er dadelijk van hen verwacht werd.
Zij konden deze uitleg doorgeven aan de rest van de scouts, zodat iedereen een taak kreeg bij opbouw van het speelveld.

Nadat de beide raamwerken overeind stonden kon het duel losbarsten. De spelregels waren vrij simpel. Speel de bal drie maal over naar een medespeler. Daarna mag er gescoord worden.

Naarmate het spel vorderde werden meerdere regels toegevoegd en tegen de tijd dat hier ook iedereen van uitgeput was werd het alweer tijd om de knopen los te halen.

En zo hadden we er weer een gezellige opkomst op zitten.

Reacties zijn gesloten.